stulejka

Stulejka u dorosłych – leczenie i charakterystyka schorzenia

Stulejka to jeden z najpowszechniejszych problemów natury intymnej, z jakim zmagają się mężczyźni – w każdym wieku. Objawia się niecałkowitym odsłanianiem żołędzi prącia, co może powodować różne powikłania.

Stulejka to dość często spotykany problem wśród mężczyzn. Ten defekt anatomiczny może mieć charakter wrodzony lub nabyty, częściowy lub całkowity. Niewłaściwe zwężenie napletka uniemożliwia swobodne odsłanianie żołędzi penisa. W konsekwencji pojawia się ból, brak przyjemności czerpanej z seksu, problemy z potencją, a nawet stany zapalne i choroby. Taki defekt ujścia napletka to idealne miejsce do rozwoju szkodliwych bakterii. Sprawdź, jak pozbyć się tego problemu i normalnie funkcjonować.

Stulejka – objawy

Stulejka objawia się zwężeniem otworu napletka, na skutek czego niemożliwe jest prawidłowe, całkowite odprowadzenie z żołędzi prącia. Takiej sytuacji może towarzyszyć dyskomfort, a nawet silny ból. Uczucia te pojawiają się szczególnie podczas wykonywania standardowych czynności higienicznych lub w trakcie zbliżenia seksualnego. W konsekwencji mogą pojawić się problemy ze wzwodem, pogorszona satysfakcja z pożycia i rosnąca frustracja.

Stulejka u dorosłych mężczyzn czasem przyczynia się też do pojawiania się stanów zapalnych prącia i jego okolic. Powodują je zalegające, niedoczyszczone pozostałości po moczu i nasieniu oraz łój i bakterie. Nieleczona, może doprowadzić nawet do poważnego uszkodzenia nerek. Zagrożeni infekcjami są także wszyscy partnerzy seksualni mężczyzny.

Przyczyny stulejki

Około 96% mężczyzn ze stulejką urodziło się z tym problemem. Istnieje też jednak stulejka nabyta (patologiczna), która powstaje w wyniku urazów, infekcji i stanów zapalnych. Może też pojawić się jako następstwo różnych chorób skóry. W obu przypadkach najlepiej zwrócić się o pomoc do lekarza, aby umożliwić sobie normalne, wygodne funkcjonowanie.

Stulejka – leczenie

Metoda leczenia stulejki uzależniona jest od wieku pacjenta i stopnia zaawansowania schorzenia. U dorosłych mężczyzn konieczne jest leczenie chirurgiczne, którego podejmuje się wyspecjalizowany urolog.

Jaką mają żywotność plemniki? Nasienie w pochwie i szanse na zapłodnienie. Badanie nasienia oraz spermatogeneza

Przed przystąpieniem do operacji, należy najpierw wyleczyć ewentualne zapalenia i podrażnienia. Następnie lekarz przystępuje do usunięcia zwężonego fragmentu napletka. Czasem też wykonuje się drobne nacięcia, które mają na celu poszerzenie ujścia napletka. Dzięki temu, po jego zagojeniu możliwe będzie odsłonięcie żołędzi.

U małych dzieci często stosuje się całkowite obrzezanie, czyli wycięcie skóry napletka. Nie jest to wcale skomplikowany zabieg, którego trzeba się obawiać. Wykonywany jest na znieczuleniu miejscowym (rzadziej na znieczuleniu ogólnym), przez co jest całkowicie bezbolesny. Bardziej nieprzyjemny może okazać się proces gojenia, szczególnie podczas oddawania moczu. W tym czasie szczególnie ważne jest przestrzeganie zasad higieny narządów płciowych, by nie dopuścić do zakażenia lub innych powikłań.

Stulejka nie jest schorzeniem groźnym – o ile zostanie rozpoznana i wyleczona. W przeciwnym przypadku może powodować różne choroby bakteryjne i grzybowe okolic intymnych, które zagrażają nie tylko samemu mężczyźnie, ale też jego partnerom seksualnym. Operacja napletka możliwa jest u mężczyzn w każdym wieku i nie jest skomplikowana ani czasochłonna.